onsdag den 6. november 2013

Bounty kage

Fra Sønderjysk kaffebord d. 27.11.13

Bund:
4 æggehvider
140 g flormelis
140 g kokosmel

Creme:
4 æggeblommer
60 g flormelis
50 g smør eller Fri margarine
100 g chokolade, laktosefri

Pisk æggehviderne stive og vend flormelis og kokos i.
Hæld dejen i en tærteform og bag den ved 175° i ca. 45 min. på nederste rille.
Afkøl kagebunden på en rist.
Rør æggeblommerne sammen med flormelis.
Smelt fedtstof og chokolade og lad det køle lidt af.
Bland æggeblommer og chokolade sammen og hæld det på den kolde kage.
Drys evt. lidt kokos over.

Opskriften er kopieret fra et ugeblad, jeg kan blot ikke se hvilket blad. Så til dig der havde opskriften med: Send mig gerne lige en besked med hvilket blad det er, så jeg kan undgå at krænke nogens ophavsret!!!

2 kommentarer:

  1. Kagen blev en succes. Jeg havde dog håbet at den var en smule mere svampet i kokosbunden. Toppen smagte fantastisk. Det skal klart prøves igen, måske med en enkelt æggehvide mere :-)

    SvarSlet
  2. Skal bunden ud af formen når den køles af???

    SvarSlet