mandag den 29. januar 2018

Makronsnitter med hindbær, glutenfrie



Friskbagte makronsnitter smager bare herligt, og så er de faktisk ret nemme at lave....hvis altså man tager den nemme løsning, som jeg gjorde her......jeg købte en færdiglavet glutenfri butterdej.

Kvaliteten på de købte butterdeje varierer en del synes jeg, men denne fra Schär fungerer rigtig fint. Den er nem at arbejde med da den er rullet tyndt ud, så det slipper man for. Dejen var lidt tør i det da jeg rullede den ud af pakken, og den knækkede flere steder, så jeg fugtede dejen med en forstøverflaske, og kunne så presse dejen sammen igen.



8 stk.

1 rulle glutenfri butterdej
5-6 spsk hindbærmarmelade
200 g revet marcipan
200 g sukker
1/2 tsk vaniljepulver eller 1-2 tsk vaniljesukker
1/4 tsk hjortetakssalt
3 æggehvider
evt. hakkede hasselnødder til pynt

Tø butterdejen op ifølge instruktionerne på pakke. Fold dejen ud på det medfølgende bagepapir, del den på langs i to lige store dele. Skær en strimmel på ca 1 cm af hver side på de to stykker, fugt kanten på de to stykker let med vand, og vip strimlerne over, så de danner en kanter på hvert stykke. Prik butterdejen med en gaffel (men prik ikke på kanterne).


Bages ved 175 grader i ca 25 min, eller til de er gyldent brune og gennembagte.

Imens dejen bages, røres makronmassen.
Rør revet marcipan, sukker, vaniljesukker, hjortetakssalt og æggehvider sammen, og hæld det i en sprøjtepose, hvis du har en.


Smør et lag hindbærmarmelade ud på de færdigbagte butterdejsstænger, og fordel derefter makronmassen i et jævnt lag indenfor butterdejskanten. Drys evt. med hakkede nødder, og bage stængerne ved 175 grader i ca 20 min til makronmassen er fint lysebrunt.



Lad stængerne afkøle lidt på en bagerist, og skær så de lune stænger ud i passende størrelser til makronsnitter med en skrap kniv.
Opbevares i en kagedåse eller lignede.


2 kommentarer:

  1. Hej. Makronsnitterne ser lækre ud, men det er nu ikke derfor jeg skriver. Jeg er interesseret i "Glutenfri Jul"-bogen, men når jeg klikker på bogen kommer kommer der fejl frem om at siden ikke findes. Kan du hjælpe?

    SvarSlet
  2. Læs omhyggeligt
    Det er vigtigt at uddanne sig selv om almindelige sygdomme, raske kvinder og mænd. det er en forretning
    Mellem knoglemarv (nyreorganer) i nyrer, testikler og 100 % stærk kontaktdosis. E-mail clevelandclinicmanagement@gmail.com
    Vi har nok
    Det er vigtigt med en god oplevelse.
    Vil du have muligheder, muligheder, muligheder for økonomisk gevinst?
    Jeg købte dit hoved
    for 880.000 euro
    Pris: 570.000 euro
    Æggestokke: 300.000 til
    hr. Larsen: 450.000 SEK
    VIB / Sida Ultra Vibros 11 hvad vi må hvad vi må VIB / SIDA Ultra Vibros 11
    Send os en e-mail
    e-mail;
    Email adresse; clevelandclinicmanagement@gmail.com
    hvad:
    Mig med respekt

    SvarSlet